فسفر سوزوندن حافظ

دل و دینم، دل و دینم بِبُرده‌ست

بر و دوشش، بر و دوشش، بر و دوش

دوای تو دوای توست حافظ

لب نوشش، لب نوشش، لب نوش 

.................‌

برد دل و جان من،  دلبر جانان من

دلبر جانان من، برد دل و جان من

من موندم وقتی حافظ داشته این ابیات رو میگفته چقدر فسفر سوزونده:)))

+یه بیتی که از عنفوان نوجوانی تا الان از حافظ دوست داشتم:

چه خوش صید دلم کردی بنازم چشم مستت را

که کَس مرغان وحشی را از این خوشتر نمیگیرد

۷ نظر ۶ موافق ۰ مخالف
امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ
۲۴ بهمن ۱۳:۵۶

خیلی عجیبه که حافظ چرت و پرت گفتناشم قشنگه و با دل آدم بازی می‌کنه! 

 

 

پاسخ :

آره قبول دارم 
امروز بعد مدت ها داشتم حافظ میخوندم خیلی چسبید
میرزا مهدی
۲۴ بهمن ۱۴:۱۷

درود بر مرغ وحشی!

پاسخ :

درود بر حافظ با بیت قشنگش:)))
پا ییز
۲۴ بهمن ۱۵:۳۳

هه؟ 

پاسخ :

چیه :)))؟؟؟
پا ییز
۲۴ بهمن ۱۵:۵۵
سری اول که خوندم اصلا نتونستم تو این شلوغی دور و برم ریتمشو بفهمم 
و به نظرم زیادی چرت و پرت اومد 
این بار هم به دلم ننشست 
ما که کسیو نداریم این چیزا به دردمون بخوره بابا، بیخیال 

اونیم که داشتیم وقتی از دست دادیم فهمیدیم چه گوهری را از دست دادیم نه شخص خودش که هویتش: شوهر بودنش 

پاسخ :

گفتم که فسفر سوزونده 
شعر رو باید با نگاه شعر بودنش خوند نباید به زندگی شخصی ربطش داد
اگه بخوای به زندگی ربطش بدی مطئن باش هیشکی زندگیش در حد این شعرا نیست 
کلا دنیای شعر دنیای خیاله 
دچارِ فیش‌نگار
۲۴ بهمن ۱۷:۰۶

یه شاعری هم هست که میگه:

 

"آن شب که دلی بود، به میخانه نشستیم

آن توبه‌ی صدساله، به پیمانه شکستیم

 

از آتش دوزخ نهراسیم که آن شب

ما توبه شکستیم، ولی دل نشکستیم"

 

پاسخ :

نه دیگه واسه این شعر زحمت کشیده شده
دچارِ فیش‌نگار
۲۴ بهمن ۱۷:۴۰

هوم شنونده باید عاقل باشه

پاسخ :

:||||||
باشه
مهدی ­­­­
۲۵ بهمن ۰۰:۰۶

میخانه جنساش خوب بوده اونشب :))

پاسخ :

خخخخ:))))) 
مولانا یه شعری داره خیلی قشنگه من خلاصش کردم گذاشتم همش رو بخونید.

. اگر بینی در این دیوان اشعار

خرابات و خراباتی و خَمّار

بت و زنار و تسبیح و چلیپا

مغ و ترسا و گبر و دیر و مینا

شراب و شاهد و شمع و شبستان

خروش بربط و آواز مستان

می و میخانه و رند خرابات

حریف و ساقی مرد مناجات

نوای ارغنون و ناله‌ء نِی

صبوح و مجلس و جام پیاپی

نظر را نغز کن تا نغز بینی

گذر از پوست کن تا مغز بینی

چو هر یک را از این الفاظ جانی است

به زیر هر یک از این‌ها جهانی است






MENU
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان